CU SI DESPRE MASINI

..CAUCIUCURI DE IARNA??

Indiferent de sistemele de siguranta ale autovehiculului tau, cauciucurile sunt cele care iti permit sa-l controlezi pe zapada sau gheata.
  Cauciucurile marcate "M + S" ("mud & snow"), de asemenea cunoscute si drept "cauciucuri pentru toate anotimpurile" (all-season) ofera performante in majoritatea conditiilor de trafic dar e posibil sa nu fie potrivite si pe zapada sau gheata. Cauciucurile late, de viteza, altele decat cele produse special pentru zapada, nu sunt potrivite pentru condiitile de iarna.
    Cauciucurile "pentru toate anotimpurile" tind sa se intareasca si sa piarda aderenta in jurul a 0 grade Celsius. Aceasta pierdere de aderenta si implicit de tractiune, poate fi esentiala in pentru securitate in momente critice (Ex:.frane puternice neprevazute, frane in curbe).
    Acum cativa ani, cauciucurile de iarna obisnuiau sa fie galagioase si neconfortabile. Erau concepute strict pentru zapada dar aveau performante slabe pe drum uscat sau umed. Cauciucurile de iarna din prezent sunt produse cu noi materiale si noi tehnologii, putand sa ofere confort si pe zapada dar si pe drumuri uscate.
    Daca performantele pe zapada ale cauciucurilor de iarna sunt superioare  celor "pentru toate anotimpurile", de ce producatorii nu folosesc acelasi material si pentru  cauciucurile  "pentru toate anotimpurile"? Deoarece in conditii de vara, cauciucurile de iarna fiind mai moi si mai maleabile tind sa se uzeze mai rapid. Tineti cont de conditiile de drum in care circulati si faceti alegerea cea mai potrivita pentru dumneavoastra.

Montati pe toate rotile

    Ca o regula generala, pentru a mentine controlul si stabilitatea autoturismului ar trebui sa instalati cauciucuri identice pe toate rotile sale.
  In trecut, masinile cu tractiune spate erau echipate cu cauciucuri de iarna pe spate. Dinamica masinilor cu tractiune fata e cu totul asta, fiind necesara tractiune si lineara (fata-spate) dar si laterala (in cazul virajelor) iar cauciucurile din spate sunt necesare pentru a preveni rotirea sau pierderea controlului.
    Pentru a mentine controlul si stabilitatea masinii dvs. in conditii de iarna, instalati cauciucuri de iarna pe toate rotile. Retineti ca indiferent de calitatea cauciucurilor de iarna sau a sistemelor de siguranta a autovehiculului dvs. trebuie intotdeauna sa adaptati viteza la conditiile de trafic.
OBLIGATORII????

Dotarea obligatorie a maşinilor cu cauciucuri de iarnă va fi aprobată de Guvern peste două săptămâni

Guvernul urmează să aprobe, în cel mult două săptămâni, ordonanţa de urgenţă referitoare la obligativitatea echipării autoturismelor cu cauciucuri de iarnă, în perioada 1 noiembrie-31 martie, informează ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, citată de Mediafax.
“Mă interesează siguranţa cetăţeanului în trafic. Cei care sunt pregătiţi pentru iarnă nu trebuie să fie victimele celor nepregătiţi. Noi, la Ministerul Transporturilor, avem multe costuri când trebuie să deblocăm un drum blocat de maşinile care nu s-au pregătit pentru iarnă şi, personal, cred că este o măsură bună”, a declarat Boagiu, în timpul unei vizite de lucru la noul terminal al Aeroportului Otopeni.
Proiectul de lege prevede că şoferii de autoturisme şi camioane vor fi obligaţi să utilizeze anvelopele de iarnă în perioada 1 noiembrie-31 martie, În caz contrar, ei vor fi nevoiţi să plătească amenzi cuprinse între 2.500 lei şi 4.000 de lei, şi să achite daunele aduse elementelor care compun drumul.
Aceste sancţiuni vor fi aplicate şi în cazul în care maşinile nu au montate pe roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, în perioadele în care şoselele sunt acoperite cu gheaţă sau polei.
Alte prevederi ale ordonanţei de urgenţă:
- dacă maşina care circulă fără anvelope de iarnă blochează drumul, proprietarul acesteia va plăti şi costurile pentru degajarea şoselei
- în situaţia în care asigurarea de răspundere civilă nu acoperă în totalitate pagubele produse drumului, proprietarul maşinii va avea obligaţia de a plăti în 15 zile partea de daună pe care compania de asigurări nu a acordat despăgubiri.
- 10 procente din cuantumul amenzilor aplicate de Compania de Drumuri, Autoritatea Rutieră Română şi Registrul Auto Român vor fi distribuite către bugetul de stat şi 90% către întreţinerea drumurilor
- reţinerea plăcuţelor de înmatriculare, a certificatului de înmatriculare şi suspendarea inspecţiei tehnice, dacă vehiculul prezintă defecţiuni tehnice.
Este recomandată înlocuirea anvelopelor cu cele de iarnă atunci când temperatura coboară sub 7 grade.
Dotarea unei maşini cu dotările de bază necesare unei bune funcţionări în sezonul rece costă cel puţin 700 lei, putând să ajungă şi la câteva mii de lei.

RABLA 2011
       Ediţia 2011 a programului "Rabla" va permite utilizarea a patru vouchere în loc de trei pentru cumpărarea unei maşini noi iar valoarea unui voucher va scădea de la 3.800 lei, cât a fost în 2010, la 3.000 de lei.
      Modificările au fost anunţate de ministrul Mediului, Laszlo Borbely, într-o conferinţă de presă susţinută marţi.
Ministrul a precizat că modificările ar urma să intre în vigoare de la data de 1 februarie 2011, atunci când va începe ediţia din anul viitor a programului Rabla.
"Sunt sigur că şi ediţia de anul viitor a programului va fi una de succes. Anul acesta au fost casate 181.403 de maşini din cele 190.000 pe care ni le-am propus şi au fost cumpărate 53.554 de maşini, dintre care 23.297 de producţie autohtonă", a spus Borbely.

NOUL WW PASSAT IN ROMANIA ...CU CE BANI???

  Baa frate!! circula o vorba pe la noi, ca daca vrei masina pe viata i-ati Passat. Oare sa fie adevarat?, Si daca e hai sa vedem cu ce bani putem spera la noul model de Passat care, e in concurenta directa cu noul model de la Kia, adica Optima. Ei bine, noul model are un motor de 1,4 litri TSI si dezvolta 122CP, acesta este si cel mai ieftin model cica vor astia 20 400 euro :D.
   Baietii de la wolkswagen mai au doua modele pe benzina 1,8 TSI de 160CP, la 22 500 euro si unul de 2L TSI la 211CP care ajunge la 29 000 de euro. Nici pasionatii motoarelor diesel nu duc lipsa cei de la wolkswagen au cel mia mic diesel de 1,6 TDI la 105 CP si pleaca de la un pret aproximativ incepand de la 21.815 euro, iar pentru motorul de 2 litri TDI, in versiunea de 140 CP trebuie platita suma de 23.030 euro. La scorurile astea sigur nu ne luam noi o astfel de masina nici in 2000 de ani .. bafta la toata lumea .. bani de gaz si drumuri bune!!!

Niciun comentariu: